+ [45] 22 67 92 17

info@kreaforceconsult.dk

Brugercentreret forretningsudvikling

med Design tænkning, Value Propersition og Business Model Canvas

 

  • Tager jeres udvikling afsæt i viden om kunden og slutbrugerens behov?
  • Har I udarbejdet forskellige kundeprofiler, der kan hjælpe jer med en større træfsikkerhed i markedet?
  • Når I udvikler, nøjes I da med blot en lille håndfuld idéer, som I laver store markedsundersøgelser på eller folder I kreativiteten ud og kigger efter alternativer, inden I udarbejder nye forretningsmodeller?

 

Designtænkning er centreret om brugerens behov. Ved hjælp af etnologiske metoder, hvor man observerer og laver uddybende interviews af kunderne og slutbrugeren i deres dagligdag, afdækkes deres behov.

Når materialet er systematiseret og analyseret, kan der udarbejdes kundeprofiler og fokusområder, som det efterfølgende er muligt ved hjælp af kreative teknikker at udvikle nye radikale innovative løsninger til. Når det skal besluttes hvilke idéer, der skal udvælges, bruges bl.a. kundeprofilerne til at kvalificere beslutningstagning inden, der arbejdes med forskellige forretningsmodeller.

 

Brugerdrevet-proces

 

Kreaforce Consult arbejder bl.a. med A. Oswalders Business Model Canvas og Value Propersions maps til at arbejde med produktudvikling og til at udarbejde nye forretningsmodeller.

 

Kreaforce Consult rådgiver, underviser og faciliterer virksomheder i arbejdet med brugercentreret forretningsudvikling.