+ [45] 22 67 92 17

info@kreaforceconsult.dk

Business Model Canvas

 

Business Model Canvas, der er udviklet af Alexander Oswalder og Yves Pigneur, er et effektivt værktøj til at få et fælles sprog af være i dialog med om forretningsmodellen. Med modellen kan man gå systematisk til værks i forhold til at udfordre antagelser.      – Den kan bruges som udgangspunkt for innovation i forhold til eksisterende forretningsmodeller, men også i forbindelse med udviklingen af nye.

Business Model Canvas består af 9 blokke, som beskriver, hvordan virksomheden tjener eller påtænker at tjene penge:

 

 

Value Proposition: Hvad tilbyder virksomheden kunden – hvad er værdien?

Costumer segments: Hvem er de vigtigste kunder?

Channels: Hvordan når virksomheden kunderne med deres produkt?

Costumer Relation: Hvilke relationer har virksomheden til kunderne?

Key aktivities: Hvilke aktiviteter er afgørende?

Key Ressources: Hvilke ressourcer skal der til?

Key Partners: Hvem er leverandører og partnere?

Cost Structure: Hvad er der af omkostninger?

Revenue Streams: Hvor kommer indtjeningen fra?